Wat is er geworden van de 30 Super Carry???
Zie .45 GAP
.45 GAP was een heel ander beest.
1. Het was GLOCK die hun weddenschappen indekte als de Clinton AWB niet zou aflopen. Het doel was om de GLOCK 17 tien patronen van de grootste patroon die erin paste te laten bevatten.
2. De .45 GAP werd aangenomen door vijf staatsagenturen en talrijke provinciale en gemeentelijke instanties in het hele land. Ik droeg .45 GAP als onderdeel van mijn LE-carrière.
3. De .45 GAP deed wat het adverteerde te doen. Het was in staat om een .45 ACP defensieve lading in een 9mm frame pistool te krijgen.
Ik vind de .45 GAP eigenlijk wel leuk en het was en is een goede patroon. Het had gewoon twee problemen.
.40 S&W was al gevestigd in de LE-markt als "DE POLITIEPATROON DIE .45 ACP DOET IN EEN 9MM SZED GUN" en de Clinton AWB eindigde, dus mensen konden 15rd GLOCK 22s en 17rd GLOCK 17s kopen. Dat doodde alle steun voor de patroon.
Eerlijk gezegd, als .45 GAP in de vroege jaren 90 was uitgebracht in plaats van .40 S&W, zou het veel beter zijn gegaan.
.30 SC is nog nooit door een instantie aangenomen en heeft ook geen slechteriken door agenten laten roken. .45 GAP bleek in die rol zeer gunstig te zijn en de NYSP vond het vooral leuk hoe het slechteriken zes voet onder de grond bracht.